Skip to main content

Využití umělé inteligence ve vzdělávání na vysoké škole

O kurzu

Tento kurz slouží jako praktický průvodce umělou inteligencí, ve kterém vyučující získají základní metodické znalosti i praktické dovednosti, jak koncipovat svou vysokoškolskou výuku ať už je vedena ve zcela distančním (online), nebo smíšeném (blended) modelu.

V kurzu se dozvíte:

  • jaká jsou základní metodická východiska kvalitní distanční výuky;
  • jak přistupovat k efektivní přípravě celého semestru, který zahrnuje prvky distanční výuky;
  • jak smysluplně sestavit výukový obsah jednotlivých učebních bloků vašeho předmětu s využitím možností dostupných online technologií;
  • jak postupně a udržitelně rozvíjet distanční vzdělávací programy.

Tento kurz je určen zejména pro:

  • vysokoškolské vyučující, kteří chtějí aktivně zapojit online technologie do své praxe;
  • manažery akademického vzdělávání, kteří se starají o rozvoj distančních programů;
  • vyučující na nižších stupních vzdělávání, kteří se zajímají o to, jaké možnosti nabízí online výuka;
  • všechny ostatní zájemce o moderní pojetí vzdělávání s využitím online technologií.

Autorský tým

Course Staff Image #1

Petra Dovhunová

MUNI | LinkedIn

Specialista v oblasti online vzdělávání a využití audiovizuálních prostředků pro účely vzdělávání a komunikace vědy a výzkumu. Po absolvování učitelských programů na PřF (geografie a kartografie) a FF MU (anglický jazyk a literatura) se spolupodílel na založení Kanceláře e-learningu FF MU, specializovaného pracoviště zaměřeného na technickou a metodickou pomoc vyučujícím při integraci technologií do výuky, kterou vedl v letech 2010–2017. Nyní působí jako lektor workshopů a konzultant v oblasti online výuky a komunikace vědy, mimo jiné pro Centrum rozvoje kompetencí MU. Kromě lektorské činnosti se v poslední době intenzivně věnuje především vlastní dokumentární tvorbě a hledání nových způsobů smysluplného využití videí pro komunikaci vzdělávacího či odborného obsahu širší veřejnosti. Je vedoucím autorského týmu tohoto kurzu.

Course Staff Image #2

Libor Juhaňák

MUNI | ResearchGate

Vystudoval informační studia a knihovnictví, filozofii a pedagogiku na FF MU. Působí na Ústavu pedagogických věd FF MU, kde se věnuje výuce i výzkumu, a to především se zaměřením na problematiku využívání moderních technologií ve vzdělávání. Vyučuje předměty jako online výuková prostředí, e-learning či analýza a vizualizace dat ve vzdělávání. Je spoluautorem a vyučujícím bakalářské studijní specializace Digitální technologie ve vzdělávání. Spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů. Dále je řešitelem výzkumného projektu podpořeného Grantovou agenturou ČR a zaměřeného na výzkum učení vysokoškolských studentů v online vzdělávacích systémech.

Na přípravě kurzu dále spolupracovali:

Jan Štěpánek (technická podpora)
Hana Žižková (rétorický koučink)
Martin Koláček, Benedikt Kyselka (úvodní video animace)
Zuzana Sehnalová (korektury)


Západočeská univerzita v Plzni
Piktogram licence CC BY SA

Obsah kurzu je přístupný pod licencí Creative Commons: Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Kurz vznikl v rámci projektu ESF + ZČU v roce 2025.

Enroll