Autorský tým:
Martin Lána
Martin Lána vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem (učitelství pro SŠ, tělesná výchova – geografie), posléze Technickou univerzitu v Liberci, fakulta Přírodovědně-humanitní a pedagogická (rozšiřující studium informatiky pro 2. stupeň ZŠ, koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií).
Působí jako zástupce ředitele na ZŠ. Ve své práci se dlouhodobě věnuje praktickému objevování a sdílení smysluplných cest využívání digitálních technologií ve vzdělávání a učení žáků i učitelů. Je členem ICT panelu (NÚV), JŠI, GEG, spolupracuje s ČŠI i NIDV. Zajímá se o praktické využití vizuálního myšlení, spolupráci a tvorbu v on-line prostředí.
Jaroslav Mašek
Jaroslav Mašek vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Anglický jazyk – Technická a informační výchova. Je učitelem na střední škole, lektorem kurzů a workshopů pro učitele a autorem článků o vzdělávání.
Spolupracuje s Nadací Wikimedia ČR na přípravě a vedení kurzů o psaní Wikipedie a tvorbě vzdělávacích materiálů pro učitele. Je členem Google Educator Groups, Nadace Wikimedia ČR a Českého klubu absolventů IVLP. Více o něm najdete na jeho stránkách jaroslavmasek.cz.
Martin Prade
Martin Prade je učitelem informatiky a fyziky na základní škole. Vystudoval na Západočeské univerzitě v Plzni navazující magisterský program Učitelství pro základní školy v oboru Informatika a Technická výchova. Je také absolventem Technické univerzity v Liberci, kde vystudoval obory Fyzika se zaměřením na vzdělávání a Informatika se zaměřením na vzdělávání v bakalářském studijním programu Fyzika. Aktivně se zapojuje do rozvoje aktivit ICT ve vzdělávání a průběžně na svém webu sdílí s českou komunitou nápady, jak efektivně využít iPad ve výuce. Je autorem infografik o využití iPadů ve vzdělávání. Podílí se na rozvoji digitální gramotnosti a informatického myšlení ve spolupráci s UK, TUL a ZČU.
Lucie Rohlíková
Lucie Rohlíková se věnuje přípravě budoucích učitelů v oblasti využití technologií ve vzdělávání na katedře výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. Zároveň působí jako vedoucí oddělení celoživotního a distančního vzdělávání ZČU. Realizuje prakticky zaměřené i výzkumné projekty, publikuje v České republice i v zahraničí. Je zkušenou autorkou a tutorkou on-line kurzů. Za inovativní zpracování on-line kurzů a elektronických vzdělávacích materiálů získala několik cen (The Best European Learning Materials Awards 2015- Gold Award, cena sdružení EUNIS-CZ 2010, cena Národního centra distančního vzdělávání 2004). Od roku 2015 organizuje pro učitele všech typů škol konferenci o smysluplném využívání technologií ve vzdělávání Učitel IN. Od roku 2016 je předsedkyní České asociace distančního univerzitního vzdělávání (ČADUV) a zastupuje Českou republiku v European Association of Distance Teaching Universities (EADTU).
Veronika Něničková
Působí jako designerka vzdělávání na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, kde se v Kanceláři e-learningu FF MU věnovala využití e-learningových kurzů a mobilních technologií ve výuce, teď se věnuje tvorbě otevřených on-line kurzů pro veřejnost na platformě Humanitní vědy dokořán. Spolupracuje také s oddělením celoživotního a distančního vzdělávání ZČU, kde rovněž pomáhá vytvářet otevřené on-line kurzy pro veřejnost. Je mentorkou v Centru rozvoje pedagogických kompetencí MUNI (CERPEK) pro oblast technologie ve výuce.
Na přípravě kurzu dále spolupracovali:
Petr Grolmus a Jan Topinka (technické zajištění kurzu)
Daniel Možnar, Vladimír Nový, Agáta Nová, Michal Vyleta (příprava multimediálních komponent)
Petra Sedláčková (ilustrace)
Tomáš Liška (fotografie)
Obsah kurzu je přístupný pod licencí Creative Commons: Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.
Kurz vznikl v rámci projektu Podpora rozvíjení informatického myšlení – PRIM (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322).